Var händer med åsikts- och yttrandefriheten?

Ultrastefan - Överlevaren

Jaha, då har jag gjort min medborgeliga plikt igen. Tror inte mitt liv förändras nämnvärt efter den 14 september. Jag tycker bara det är skönt att detta valtjafs är över och ett val som mer än någonsin har urholkat den svenska åsikts- och yttrandefriheten. På Facebook har cirkulerat ett antal inlägg typ: ”Om Du röstar på <ett parti> så plocka bort dig från min vänlista (jag har sett fyra partier utpekade i detta sammanhang). Jag blir tokgalet allergisk mot sådana här påtryckningar eller som jag ser det – rena hot. Vad sjutton är det för vänner? Egentligen borde jag ta bort dessa vänner från min vänlista, men det gör jag inte av två orsaker. Den första är att till vardags är dessa personer väldigt trevliga och sympatiska (annars hade de inte varit mina vänner). Den andra orsaken är att om jag gör det, så har jag själv sänkt mig till…

View original post 335 fler ord

Kommentera

