En söndag mitt i livet.

Det är söndag, vädret är så där, och man befinner sig mitt i livet, eller snart lite över denna gräns. 

I Iran har 100 regim motståndare gripits (DN), medan presidenten firar valseger. Pressen ifrågasätter om valet gått rätt till (SvD). Samtidigt har vi i Europa avslutat ett EU-val där inte ens 1 av 2 personer gav sin röst. Det leder till funderingar. Där man inte har demokrati, slåss man för den, och där den är etablerad, bryr man sig inte längre så mycket om den ? Saab står inför en oviss framtid (Johans blogg), men kanske kan ändå räddas av Norska pengar.

Mitt i alla dessa stora händelser mitt i den globala ekonomiska krisen, svininfluensa pandemin och börserna osäkerhet. funderar vi på N&H över sådant som man funderar över när man är mitt i livet. 

– Vad skall vi göra i sommar?  – Vad händer när ungdomarna flyttar hemifrån? – Hur är det med hundens tass? – Skall vi klippa gräset idag?

Ja –  så går ännu en söndag, där man funderar lite kring världen, familjen, och hunden, innan det är dags för den stundande familjemiddagen.

// N&H

Lämna en kommentar